Część II:
Mobilna wersja strony www


Spis treści


  • 1. Aspekty dotyczące dedykowanej strony mobilnej
    • 1.1 Automatyczne przekierowanie na wersję mobilną
    • 1.2 Strona mobilna została umieszczona pod odpowiednim adresem
    • 1.3 Zastosowano odpowiednie przekierowanie
    • 1.4 Zweryfikowano poprawność linków wewnętrznych
    • 1.5 W kodzie każdej strony oraz w mapie witryny są adnotacje o wersji mobilnej i odpowiednich przekierowaniach
    • 1.6 Informacje i treści na stronę pobierane są z jednej bazy danych
    • 1.7 Jest możliwość przejścia na pełną wersję strony
    • 1.8 [PORADA] Nie wszystkie elementy, treści z wersji desktopowej muszą być na wersji mobilnej
  • 2. Treść i wygląd graficzny strony (UX)
    • 2.1 Wersja mobilna i desktopowa są spójne układem i graficznie
    • 2.2 Linki i przyciski są odpowiedniej wielkości
    • 2.3 W przypadku bloku odnośników (np. menu) zastosowano zebrę
    • 2.4 Całe bloki tekstu są klikalne i oddzielone są separatorami
    • 2.5 Zastosowano odpowiedniej wielkości font
    • 2.6 Ikony są adekwatne do treści do których kierują
    • 2.7 Stronie posiada czytelną nawigację / menu
    • 2.8 Na stronie nie występują okna modalne (pop­upy itp.)
    • 2.9 Nie zastosowano reklam pełnoekranowych
    • 2.10 Cała treść poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych
  • 3. Aspekty techniczne
    • 3.1 Strona posiada deklarację meta tag viewport
    • 3.2 Nie wykorzystano technologii Flash na stronie
    • 3.3 Obrazy są zoptymalizowane
    • 3.4 Zastosowano odpowiednie linki dla numerów telefonów oraz adresów e­mail

autor:
Robert Rachwał


Robert Rachwał

Managing Director
ClickMaster Polska

Absolwent Elektronicznego Przetwarzania Informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Zarządzania na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, właściciel firmy ClickMaster Polska specjalizującej się w tworzeniu dedykowanych stron mobilnych, stron responsywnych (RWD) oraz aplikacji webowych. Autor raportu na temat mobilnego Internetu. Pasjonat najnowszych technologii i nowych mediów. Pomysłodawca i główny realizator Mobile Trends Conference oraz Mobile Trends Awards, redaktor naczelny serwisu MobileTrends.pl.

ClickMaster Polska to dynamicznie rozwijająca się firma specjalizująca się w aplikacjach webowych oraz stronach responsywnych. Wykonujemy strony www, ich mobilne wersje, a także serwisy ogłoszeniowe, portale, dedykowane CMSy, CRMy i inne aplikacje internetowe. w 2012 roku byliśmy finalistami konkursu Innovator Małopolski. ClickMaster to organizator jednej z największych konferencji dotyczących mobilnych technik i technologii w Polsce Mobile Trends Conference & Awards.